Vilken väg ska man ta?!

Vilken väg ska du ta? 

Världen ligger framför dig just nu. Vår berättelse skrivs i denna stund. Valen vi gör kommer
sätta avtryck på ett eller annat sätt i våran framtid. 
 
När vi är 15 bast förväntas vi veta vad vi vill jobba med i framtiden. För när vi står där, som 15 år så
ska vi välja gymnasieskola. Ett avgörande beslut för din framtid. Klart man kan byta, men du förväntas 
ändå veta på ett ungefär vad du vill göra. 
Hur ska man kunna veta det? Man har knappt börjat leva.. 
 
När jag var 15 var min värld helt uppochner vänd. Jag hade precis blivit lämnad av min första och enda kärlek. Det var svårt, för jag var så otroligt kär. I samband med uppbrottet sprack dom gamla "såren" och jag blev helt förstörd. Jag var så otroligt trasig och förstörd att jag trodde inte att det någonsin kunde bli bra igen och samtidigt som allt de skedde var jag tvungen att göra ett val. Ett val om vilken skola o linje jag skulle välja. 
Hur skulle jag kunna veta vad jag ville framöver?! 
Men jag gjorde mitt vägval. Jag valde Jensen gymnasie, ekonomi juridik. Jag ville bli åklagare.
 
Första dagen i ettan var speciell. Jag hade blivit mer vuxen. Där stod jag med massa okända ansikten som väntade på att få sitt namn uppropat o bli ledd till sitt klassrum. 
 
Den hösten var jag såå lycklig. Började läka och träffade underbara människor. Året gick och det blev tuffare och tuffare. Var verkligen detta rätt val!?
 
I maj i år bestämde jag mig. Det kändes inte rätt. Sen dess gick jag inte tillbaks till jensen. 
 
Nu i höst valde jag att gå om ettan på en ny linje. Jag kommer fortf bli åklagare i framtiden men jag lever i nuet. Jag måste få göra vad jag känner att jag vill. Jag är fri, jag är jag och jag är viktig. Min hälsa spelar roll.
 
För det vi glömmer är att leva i nuet. Vi tänker och planerar för framtiden men missar att leva det liv som pågår just nu och det är nog något många behöver bli påmind om. 
 
Så snälla läsare, släpp de ni gör och lev. Lev det liv ni vill leva, så ni senare kan dö utan någon ångest. 
För i slutendan kommer vi inte ha ångest över vad vi gjort, utan vad vi inte gjort..
 

Så, frågan är fortfarande, vilken väg ska jag ta?
 
Mitt svar till er är: Den vägen som gör er lycklig!
 

 
 
 
 

Tänk er för före ni skickar!
Postat av: Amelia

Sjukt bra skrivet!! Tack

2013-09-08 @ 13:43:34

Vad heter du?
Cupcake?

E-postadress: (publiceras ej, så detta blir våran hemlis hihi)

URL/Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback