Dag 9. Min tro

Jag tror inte på någon gud eller högre makter. Men jag gick ändå i konfirmation. Mest för att det känns ''självklart'' att göra och man får många nya vänner. Jag hade otroligt kul på konfirmationen och tycker fler borde testa! åh tänk alla er som ska få börja i konfirmation till hösten. Do it ! Jag och mina vänner valde inrikting film där vi såg helt ''vanliga'' filmer som hade ett speciell budskap, och gången därefter diskuterade vi filmen. Ibland vore det nog skönt att tro på en gud. Att ''skylla'' allt på gud. Fast sen förstår jag inte dom som tror på gud. Tror inte dom på vetenskapen då eller?!
Jag är iaf kristen men inte troende. Det är skillnad. Och jag är döpt och konfimerad.

Men jag tror på något efter döden. Inte ett himmelrike men jag tror på energi. Vi är energier. Energi finns överallt. Ni vet det ljudet när mobilen är nära något som innehåller el och det uppstår ett konstigt ljud? Jag hade det ljudet INNUTI mig. Jag lät sådär konstigt. Och det var nog då jag började tänka på 'energi' grejen. Jag tror inte på ett liv som bara har ett slut. Jag tror att våran energi kommer finnas kvar. Någon del av oss finns kvar, någonstans. Och jag vill tro och försöker intala mig det dumbledore sa i sista harry potter filmen (vilken hp tönt jag är). Dumbledore sa att man borde inte tycka synd om de döda, utan det är synd om det levande. Han mena att det är bättre efter döden. Man känner väl ingen smärta. Så jag tror på energier. Och missförstå mig inte nu. Jag tror inte vi återföds eller blir spöken. Aaalright. Nu vet ni min tro.




Tänk er för före ni skickar!

Vad heter du?
Cupcake?

E-postadress: (publiceras ej, så detta blir våran hemlis hihi)

URL/Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback